POARTA ȘI CHEILE URBANEI

 

„utilizarea tehnologiilor digitale pentru a schimba un model de afaceri și pentru a oferi noi venituri și oportunități de producere a valorii, este procesul de a trece la o afacere digitală”

„Digitalization”. Gartner Glossary.

 

     SC URBANA SA administrează aproape 100 de spații cu altă destinație decât cea de locuit, aflate în proprietatea Statului prin Primăria Sibiu. O bună parte din aceste spații sunt amplasate în clădiri istorice aflate în zona centrală a municipiului Sibiu. Obiectiv declarat al mandatului este o strategie permanentă de promovare a spațiilor deținute în concesiune (clădire de patrimoniu și nu numai) conștient fiind de faptul că închirierea lor are o dublă valență: una economică în visteria societății și una estetică în viața comunității locale. Toate evenimentele sanitare și sociale care au marcat anul 2020 au reprezentat provocări și praguri greu sau uneori imposibil de depășit. A trebuit să renunțăm la unele colaborări dar au apărut imediat oportunități pe care am căutat să le capitalizăm.

     Administrarea corectă și eficientă a celor aproape 1.300 spații de locuințe și dependințe, aflate în proprietatea Statului prin Primăria Sibiu, a fost, pentru anul 2020, o nouă țintă pe care am încercat să o atingem. 

     Una dintre cheile de succes o reprezintă site-ul societății care a devenit o fereastră spre munca noastră dar și una dinspre activitățile noastre spre cei atrași în acest business. Acesta are un design complet nou și are toate căile deschise spre etapa întâi de digitalizare a Urbanei. Intenționăm ca aplicația pentru smartphone, unde se pot vizualiza în timp real spațiile deținute precum și date despre locații, suprafețe, statusul (închiriat, neînchiriat) data licitațiilor organizate, etc. să poată comunica în curând cu site-ul societății pentru o transparență mai bună.  Aplicația URBANA SIBIU poate fi descărcată gratuit din Google Play.

 

     Altă cheie este reprezentată de dinamizarea cultural-turistică a spațiilor neconvenționale. Urbana a devenit, treptat, un partener activ al evenimentelor locale și naționale. Și anul acesta am fost prezenți cu 3 spații oferite artiștilor înscriși la NOAPTEA ALBĂ A GALERIILOR SIBIU. Și după ediția de anul acesta, acest gen de colaborare a deschis interesul pentru spațiile respective și în prezent două dintre acestea sunt închiriate. În aceeași cheie, parteneriatul cu Asociația My Transylvania și Parohia Ortodoxă Română Sibiu-Gușterița promovează activ Turnul din Dealul Gușteriței prin evenimente gastronomice și cultural artistice (spectacole de teatru și muzică).

 

     Implicare în conservarea și redarea circuitului economic și turistic sibian a spațiilor încărcate de poveste și tradiție este altă cheie în care este așezată permanent activitatea societății. Am redat mai proaspăt, aparatelor de fotografiat, un unghi clasic al Turnului Bisericii Evanghelice dinspre Orașul de jos, prin renovarea clădirii unde a funcționat ani de zile restaurantul TIMIȘUL, actualmente clădirea păstrându-și destinația culinară este upgradată la anii prezentului. Pe fațada clădirii am conservat cu atenție mesajul comercial al secolului trecut. Tot ca pe o evoluție a unei clădiri de patrimoniu aflată în strada Mitropoliei considerăm un succes pentru Sibiu, scoaterea la lumina prezentului a unei reclame din anul 1900 pe fațada recent renovată.

 

     În Cartierul Hipodrom, Centrala de cartier CT6 (Centrala olandeză) a intrat în anul 2017, într-un prim proces de modernizare care a continuat în 2018, în 2019 și în 2020 printr-un program al Primăriei Sibiu prin care au fost atrase fonduri guvernamentale de peste un milion de lei. Locația a meritat o nouă imagine și prin includerea ei în Festivalul Street Art am renunțat la griul monoton industrial și acum poate fi admirat aspectul ei vesel și nou.

 

     Cheia nevăzută doar știută a SC URBANA SA este arhiva clădirilor cu toate spațiile lor și documentele legate de acestea, care este aproape o altă istorie a Sibiului. Zilnic suntem utili persoanelor fizice, persoanelor juridice, instituțiilor publice cu informațiile pe care le păstrăm cu grijă.

 

     Anul 2021 reprezintă poarta deschisă pentru o nouă dimensiune a URBANEI. Intenționăm să trecem cu succes în spațiul virtual, la o afacere digitală, mult mai rapidă, mai eficientă și mult mai igienică pentru relația cu clienții noștri dar care comportă o serie de alte riscuri pentru care suntem pregătiți cu toate măsurile de siguranță oferite de către actuala tehnologie.